STUDIO GRAFICZNE - strony internetowe, projektowanie do druku, fotografia reklamowa, identyfikacja wizualna.

STRONY INTERNETOWE

STUDIO GRAFICZNE:

Od czego zacząć projekt strony internetowej?

Studio graficzne rozpoczyna prace nad stroną internetową od ustalenia wymagań oraz nadania im priorytetów. Dlaczego to istotne? Ponieważ po przystąpieniu do prac programistycznych - zmiany zakresu owocują najczęściej dodatkowym nakładem pracy, co może zwiększać budżet projektu lub wydłużać czas jego realizacji.

W procesie ustalania wymagań studio graficzne dąży do wypracowania takiej koncepcji, która skutecznie wesprze cele biznesowe klienta. Omawiane są wszelkie aspekty funkcjonowania strony internetowej, takie jak: spodziewana ilość contentu, preferencje potencjalnych odbiorców, technologia wykonania, ograniczenia techniczne, struktura serwisu, architektura informacji, kierunki ewentualnego rozwoju serwisu oraz oczywiście założenia do projektu graficznego.

STUDIO GRAFICZNE:

Prace graficzne i programowanie strony internetowej

Gdy wymagania są sprecyzowane - studio graficzne przedstawia propozycje rozwiązań wizualnych i po akceptacji klienta rozpoczyna programowanie. Kod jest opracowywany dokładnie pod potrzeby danego serwisu i uwzględnia wszelkie ustalenia z zakresu SEO i responsywności, czyli sposobu przezentacji na różnych urządzeniach. Elementy graficzne są przygotowywane tak, aby zapewnić dobrą jakość przy zachowaniu jak najmniejszej objętości plików. Powyższe aspekty determinują kilka ważnych kwestii:

  • Programowanie designu od podstaw daje dużą swobodę, a to pozwala zrealizować indywidualne postulaty wizerunkowe promowanej marki.
  • Dzięki minimalnej ilości kodu skrojonego na wymiar i optymalnie przygotowanym plikom graficznym - strona internetowa działa szybko.*
  • Wykonawca ma dokładną wiedzę, jak funkcjonują poszczególne bloki kodu i jak je efektywnie modyfikować w przypadku potrzeby istotnych zmian w wyglądzie lub działaniu serwisu.

* Poniżej pomiar aktualnie wyświetlanej strony internetowej studia graficznego nuvectro - z wykorzystaniem narzędzia Google - wynik dla urządzeń mobilnych. Wyniki mogą się nieznacznie różnić przy każdym kolejnym pomiarze. Narzędzie jest ogólnodostępne i można je znaleźć pod adresem: https://pagespeed.web.dev/

Pomiar pokazujący parametry strony studia graficznego nuvectro, wykonany w narzędziu Google

STUDIO GRAFICZNE:

CMS a strony internetowe statyczne i dynamiczne

System zarządzania treścią (CMS) znacznie ułatwia osobie nie będącej programistą modyfikację zawartości strony internetowej: treści, zdjęć lub wręcz struktury serwisu. Strona posiadająca CMS na ogół działa we współpracy z bazą danych. Takie rozwiązanie nazywane jest stroną internetową dynamiczną. Należy wspomnieć, że słowo "dynamiczna" nie ma nic wspólnego z doznaniami wizualnymi widza, lecz oznacza techniczny sposób powstawania pliku, który widz wyświetla w przeglądarce. Strona statyczna natomiast - nie używa bazy danych, najczęściej również nie posiada systemu CMS.

Studio graficzne może zaoferować wykonanie zarówno strony statycznej, jak i dynamicznej opartej na CMS WordPress. Niezależnie od wyboru - mogą one być wizualnie identyczne, włączając w to wszelkie animacje i interakcje widza z graficzną warstwą strony. Zakładając więc, że wdraża się indywidualny projekt graficzny i może on być taki sam w obu scenariuszach - można dokonać uproszczonego porównania tych rozwiązań.

STUDIO GRAFICZNE:

Wybór między stroną internetową statyczną a dynamiczną

Strona internetowa statyczna będzie tańsza w wykonaniu oraz z natury swej konstrukcji szybsza i mniej podatna na ataki. Rozwiązanie to może być w zupełności wystarczające dla firm, które zaprezentują się na kilku podstronach i nie będą zbyt często aktualizować zawartości. Zmiany treści lub zdjęć może dokonać osoba znająca podstawy HTML oraz obsługę FTP.

Strona internetowa dynamiczna z CMS będzie wskazana lub wręcz niezbędna w przypadku częstych zmian w ofercie, intensywnie działającego bloga, potrzeby interakcji z użytkownikami serwisu lub przetwarzania danych, które zbiera strona. Zmiany treści lub zdjęć może dokonać osoba znająca podstawy pracy z systemem CMS.

Warto w tym miejscu zauważyć, że design strony jest zdeterminowany poprzez kod HTML, CSS i JavaScript. Będąc wytwórcą tego kodu - studio graficzne w razie potrzeby zawsze może dokonać zmiany strony statycznej na dynamiczną, poprzez zakodowanie i skonfigurowanie jej do działania z systemem WordPress.

PROJEKTOWANIE DO DRUKU

Reklama prasowa urządzenia Powerbox - zaprojektowana przez studio graficzne nuvectro Okładka katalogu firmy Mobilex -  zaprojektowanego przez studio graficzne nuvectro Okładka folderu firmy Polgen -  zaprojektowanego przez studio graficzne nuvectro Reklama prasowa gitar Brian Moore - zaprojektowana przez studio graficzne nuvectro

STUDIO GRAFICZNE:

Projektowanie katalogów, opakowań, reklam prasowych, itp.

W przypadku kameralnej firmy strona internetowa może być wystarczająca do prezentacji marki. Jednak w miarę rozwoju najczęściej pojawiają się dodatkowe potrzeby związane z reklamą. Studio graficzne wspiera swoich kontrahentów tworząc projekty opakowań, katalogów, folderów, ulotek, plakatów, teczek firmowych, reklam umieszczanych w prasie i naklejek. W tej dziedzinie istotna jest znajomość technik przygotowania materiałów do druku (DTP). Warto również zadbać o to, aby projekty graficzne budujące wizerunek firmy pozostawały w miarę możliwości spójne niezależnie od wykorzystywanych nośników reklamy.

FOTOGRAFIA REKLAMOWA

Fotografia autorstwa studia graficznego nuvectro, przedstawiająca front wzmacniacza marki Marton Fotografia autorstwa studia graficznego nuvectro, przedstawiająca tył wzmacniacza marki Marton Fotografia autorstwa studia graficznego nuvectro, przedstawiająca wnętrze wzmacniacza marki Marton Fotografia autorstwa studia graficznego nuvectro, przedstawiająca górną część wzmacniacza marki Marton Fotografia autorstwa studia graficznego nuvectro, przedstawiająca fragment układu elektronicznego wzmacniacza marki Marton

STUDIO GRAFICZNE:

Fotografia reklamowa - jak pokazać wyjątkowe cechy produktu?

W fotografii przedmiotów - studio graficzne stawia przede wszystkim na konfigurację oświetlenia - to ono wpływa na interesujące podkreślenie bryły lub niuansów fotografowanego obiektu. Drugą istotną kwestią jest dobór odpowiedniego obiektywu, który pozwoli uzyskać pożądany efekt. Może to być obiektyw o ogniskowej standardowej, teleobiektyw lub produkujący ciekawe doznania wizualne obiektyw o ultra szerokim kącie. Trzecim zagadnieniem, decydującym o finalnym wyglądzie zdjęć - jest postprodukcja, na którą może składać się nie tylko wywołanie plików RAW, kadrowanie, czy prosta regulacja balansu bieli, nasycenia kolorów i ustawień kontrastu - lecz także mniej lub bardziej zawansowany retusz zdjęć.

Studio graficzne dba o przygotowanie zdjeć we właściwym modelu kolorystycznym, to znaczy: RGB dla publikacji w mediach elektronicznych, jak na przykład strony internetowe oraz CMYK dla druku offsetowego, czyli technologii wykonywania wszelkich katalogów, folderów, ulotek, czy plakatów. Przygotowanie zdjęć w modelu CMYK, po konwersji z RGB - jest często osobnym procesem, wymagającym wiedzy i doświadczenia w zakresie druku offsetowego.

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Tuning logo firmy 5PRO - wykonany przez studio graficzne nuvectro
Tuning logo firmy 5PRO - wykonany przez studio graficzne nuvectro - wariant achromatyczny w kontrze
Projekt logo marki osuszymy.to - wykonany przez studio graficzne nuvectro
Projekt logo marki osuszymy.to - wykonany przez studio graficzne nuvectro - wariant achromatyczny w kontrze
Projekt logo firmy REWA - wykonany przez studio graficzne nuvectro
Projekt logo firmy REWA - wykonany przez studio graficzne nuvectro - wariant achromatyczny w kontrze

STUDIO GRAFICZNE:

Identyfikacja wizualna firmy wymaga analiz

Podczas opracowywania identyfikacji wizualnej studio graficzne w pierwszej kolejności koncentruje się na analizie firmy, produktu lub usługi. Należy ustalić w jakich sektorach gospodarki funkcjonuje marka oraz jaki jest zasięg jej dostępności: globalny, czy ograniczony do specyficznego kraju lub regionu? W toku rozmów wykonawca powinien zyskać świadomość silnych stron i charakteru marki oraz w miarę możliwości szeroką wiedzę na temat docelowych grup odbiorców.

W następnym kroku studio graficzne przechodzi do analizy firm konkurencyjnych, wskazanych przez zleceniodawcę. Analiza obejmuje projekty logo, kolory firmowe i potencjalny odbiór emocjonalny identyfikacji wizualnej tych firm - w odniesieniu do oferowanych produktów lub usług.

Na podstawie powyższych materiałów można już dokonać założeń projektowych, które zacieśniają zakres możliwych do użycia kształtów i barw oraz wytyczają kierunki, a następnie rozpocząć etap projektowania.

STUDIO GRAFICZNE:

Projektowanie identyfikacji wizualnej

Zadaniem studia graficznego jest wizualne przedstawienie określonych cech firmy, produktu lub usługi w taki sposób, aby zbudować lub wzmocnić oczekiwane emocje odbiorców marki, trafić w upodobania, a przy tym wyróżnić firmę pozytywnie i w ustalony sposób na tle istniejącej konkurencji.

W procesie projektowania studio graficzne musi uwzględnić ograniczenia związane z różnymi technikami reprodukcji: strony internetowe, druk offsetowy, sitodruk, tampondruk, hotstamping, grawerowanie, stosowanie na szyldach i samochodach. Choć oczywiście celem nadrzędnym pozostaje kreatywność, zgodność z założeniami projektowymi i uzyskanie dobrej zapamiętywalności.

W efekcie powstaje komplet, na który składa się co najmniej:

  • księga znaku
  • projekt wizytówki
  • koncepcja umieszczenia logo na stronie internetowej (dla różnych ekranów)
  • koncepcja reprodukcji logo na korpusie długopisu

Księga znaku zawiera informacje ważne z punktu widzenia reprodukcji, takie jak: warianty i konstrukcja znaku, wersja achromatyczna i achromatyczna w kontrze, kolorystyka logo i tła zdefiniowana przynajmniej w modelach CMYK, RGB i Pantone, pole ochronne, minimalne odległości od krawędzi i minimalna wielkość znaku.